Inauguracja kampanii społecznej AlcoSfery. Picie w biznesklasie

Rusza pierwsza odsłona kampanii społecznej AlcoSfery. Picie w biznesklasie realizowanej przez Fundację First. Pierwszy etap projektu wspiera wydanie książki Caroline Knapp Picie. Opowieść o miłości.

 

Akcja ma na celu podjęcie tematu, który w Polsce wciąż stanowi tabu- odkłamanie stereotypowego obrazu alkoholika, uświadomienie skali problemu picia w środowiskach ludzi aktywnych zawodowo, zajmujących prestiżowe stanowiska (HFA - z ang. High-Functioning Alcoholic) oraz ułatwienie takim osobom podjęcia decyzji o rozpoczęciu leczenia. Szczególnie istotne jest zwrócenie uwagi na sytuację kobiet uzależnionych, które ujawniając chorobę i podejmując leczenie w naszym wzorcu kulturowo- społecznym,  mają znacznie mniejsze wsparcie otoczenia niż  mężczyźni. Dlatego w pierwszym etapie skupiamy się na kobietach z grupy tzw. HFA (aktywne zawodowo, wykształcone itp.).

 

Pierwsza odsłona kampanii AlcoSfery. Picie w biznesklasie połączona jest z premierą książki Picie. Opowieść o miłości napisanej przez amerykańską dziennikarkę Caroline Knapp. Autorka i bohaterka zarazem to wzorcowy przykład HFA - kobieta spełniona zawodowo, a jednocześnie osoba zmagająca się w ukryciu i samotności z chorobą alkoholową.
 
Zachęcamy do dzielenia się wrażeniami z lektury  i śledzenia kampanii na:

 

stronie www.alcosfery.org

 

oraz Facebooku http://www.facebook.com/AlcoSferyPicieWBiznesklasie

 

 

 

 

 

Patron medialny:

 

 

 

Patron merytoryczny :